خبرهای 598 ای

ساخت وبلاگ
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا اظهار داشت که کشورش باید به سابقه و تاریخچه نژادپرستی نگاهی بیندازد.

وی در واکنش به خونبارترین تیراندازی گسترده‌ای که در اورلاندو اتفاق افتاد و توسط یک مهاجم آمریکاییِ افغانی تبار انجام شد گفت: «ما باید جدا به این موضوع توجه کنیم.»

ترامپ ضمن اشاره به این موضوع به دیگران مانند اسرائیل و فرانسه توصیه کرد که به موضوع نظارت بر مسلمانان توجه بیشتری کنند.

نامزد احتمالی جمهوریخواهان همچنین مدعی شد که به حمایت سران جمهوریخواه برای پیروزی در انتخابات نیاز ندارد. ترامپ گفت کمپین انتخاباتی اش به صورت جدی فعالیت خود را در اوخر ماه ژوئن دنبال خواهد کرد و اینطور فکر می کند که وظیفه اش را دارد به نحو احسنت انجام می دهد و به نظرسنجی های انتخاباتی هم توجهی ندارد.

ترامپ از ممنوعیت حمل و استفاده از سلاح های گرم که توسط باراک اوباما، هیلاری کلینتون و دیگر دموکراتها مورد تاکید قرار گرفته بود، استقبال کرد و تا حد زیادی از هم حزبی های خود فاصله گرفت.

وی افزود: «‌ما باید از این امر اطمینان حاصل کنیم که افرادی که تروریست بوده‌اند و یا تمایل به اقدامات تروریستی دارند نمی توانند سلاح گرم بخرند.»

دیگر جمهوریخواهان این پیشنهاد را نپذیرفتند. جف سشنز سناتور ایالات آلاباما و متحد ترامپ نیز گفت: « ترامپ جزئیات را کامل بیان کرده است و کنگره می تواند تا حدودی قوانین سخت تری در این رابطه تصویب نماید.»

سران انجمن ملی سلاح های گرم در آمریکا نیز سخنان متفاوتی بیان کردند. کریس کاکس بر این باور است که اف بی آی باید دلیل احتمالی این فجایع را مشخص نماید. آیا آنها می‌خواهند تا فروش سلاح گرم به افرادی که در لیست تحت نظارت دولت قرار می گیرند را متوقف کنند یا خیر؟

وین لاپیر رئیس انجمن سلاح های گرم در آمریکا نیز مدعی است که دسترسی به سلاح های گرم هیچ ارتباطی با تیراندازی‌های اخیر در اورلاندو و سن برناردینو که در آنها از سلاح های نیمه اتوماتیک و دستی استفاده شده بود ندارد.

دموکرات‌ها قرار است در مورد کنترل سلاح‌های گرم در سنای آمریکا رای گیری کنند. سناتور کریس مورفی در گفتگو با ای بی سی نیوز گفت:‌ «ما باید قوانین دقیقی طراحی کنیم تا از این طریق بتوانیم مانع از فجایعی شویم که قرار است در آینده اتفاق بیافتد.»

پل رایان رئیس مجلس سنا نیز به جمهوریخوهان توصیه کرد که در انتخاب ترامپ عقل و وجدان خود را بکار گیرند که آیا باید به وی رای بدهند یا نه. وی گفت: «شرایط کنونی بسیار عجیب و غریب است.»

رون جانسون سناتور ویسکانسین که برای انتخاب مجدد خود تلاش می کند مدعی شد گرچه ترامپ رقیبی در کنارش نمی بیند با این حال فرایند نامزدی در انتخابات هنوز به اتمام نرسیده است. وی افزود: «به نظر من هیچ چیز هنوز قطعی نشده است.»

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 211 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:43

به نقل از ایلنا، حسین محب‌اهری از عود کردن دوباره بیماری خود گفت و ادامه داد: بخش‌های شکم و لگن‌ام درگیر این بیماری شده اما مهم‌تر از همه سرطان ریه راست است که اذیت می‌کند وگرنه طحال و کیسه صفرا را می‌توان خارج کرد و ظاهرا مشکلی هم پیش نمی‌آید.

این بازیگر قدیمی تئاتر و تلویزیون که هنوز روحیه و انرژی بسیار زیادی دارد، از بیماری خود به عنوان یک مشکل طبیعی یاد کرد و گفت: زندگی همین است دیگر؛ بیماری هم جزوی از آن است. من قبلا هم برای بیماری سرطان غدد لنفاوی دو بار جراحی شدم.

محب‌اهری ادامه داد: تا حالا چهار بار شیمی درمانی و دو بار جراحی کرده‌ام و این بار پنجم شیمی درمانی است که حالا پرتو درمانی هم به آن اضافه شده است؛ که تجربه خوبی است!

او با اشاره به شروع آزمایشات خود از هفته گذشته، گفت: از یکشنبه هفته گذشته سونوگرافی و چند آزمایش را شروع کرده‌ام و منتظر انجام سی‌تی‌اسکن و نتیجه آن هستم تا پزشکان براساس آن، داروها و اقدامات مورد نیاز را تجویز کنند.

محب‌اهری که هم اکنون مشغول بازی در سریال «علی‌البدل» به کارگردانی سیروس مقدم است، گفت: اکنون در همدان مشغول فیلمبرداری این سریال هستیم، ولی به زودی برای سی‌تی‌اسکن به تهران برمی‌گردم، جواب را می‌گیرم و برمی‌گردم سر فیلمبرداری تا دکتر تشخیص دهد آیا می‌توانم در همدان شیمی درمانی و پرتودرمانی کنم یا اینکه باید سه روز در هفته بیایم تهران این کارها را انجام دهم و به سر فیلمبرداری برگردم.

این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما که با روحیه‌ای بالا از بیماری خود صحبت می‌کرد، گفت: الان دارم بیشتر به کارم فکر می‌کنم و برای اینکه مجبور شدم پیشنهاد بازی در دو نمایش را رد کنم ناراحتم.

حسین محب‌اهری که امسال از 8 فروردین، در دو تئاتر به ایفای نقش پرداخته بود، اظهار داشت: برنامه‌ام این است که در پایان سریال علی‌البدل، در دو نمایش دیگر هم بازی کنم، تا تعداد تئاترهای سال 95 را به چهار نمایش برسانم.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 198 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:43

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سوریه در اولویت است که نشان می‌دهد حمایت از محور مقاومت ادامه دارد.

به گزارش پایگاه 598 ، سید حسین نقوی حسینی در گفتگویی در خصوص جلسه امروز -دوشنبه-هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اتفاق اعضا در این جلسه حضور داشتند و موضوعات مهمی از جمله اولویت های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه آئین نامه داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرائت و به تصویب هیات رئیسه رسید و مرحله بعد در صحن کمیسیون این آئین نامه باید به تصویب برسد.

نقوی حسینی در ادامه گفت: در این آئین نامه چارچوب فعالیت های کمیسیون و کارگروه ها و نحوه مشارکت اعضا مشخص شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: یکی از اولویت هایی که هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تعیین کرد، سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سوریه بود که اولین سفر کمیسیون امنیت ملی به سوریه نشان دهنده حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت است.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس دهم گفت: فردا ساعت 7 صبح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه خواهد داشت که در جلسه فردا آئین نامه داخلی که مصوب هیات رئیسه است به بحث اعضای کمیسیون گذارده خواهد شد.

نقوی حسینی گفت: در جلسه فردا نحوه تشکیل کارگروه های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بحث قرار می گیرد.

وی افزود: 3 کمیته اصلی با نام های کمیته سیاست خارجی، کمیته امنیت و کمیته دفاعی وجود دارد که در کنار آن ها تعدادی کمیته فرعی نیز وجود دارد.
نقوی حسینی خاطرنشان کرد: یکی از کمیته های فرعی که امروز پیشنهاد شد و به تصویب هم رسید، تشکیل کمیته هسته ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چون در حال اجرای برجام هستیم و نظارت اجرای برجام بر عهده این کمیسیون است و هر 6 ماه یکبار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باید گزارش خود را به صحن علنی مجلس بدهد، به همین جهت کمیته هسته ای تشکیل می شود.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 183 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:43

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،  «محسن مقصودی» در یادداشتی به آنچه که رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره برنامه «ثریا» گفته بود، پاسخ داد.

متن این یادداشت با عنوان «اصل ماجرا چیز دیگری است!» که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته به شرح زیر است:
خبر اصلی اتفاقات علم و فناوری این روزهای کشور نه اعتصاب غذای یک مخترع تولید کننده خودروهای الکتریک است، نه ماجرای سوخت‌های فسیلی و وابستگی کشور به واردات بنزین، نه راهکار بلند مدت آلودگی هوای کلان‌شهرها، نه عقب ماندگی صنعت خودروی کشور و نه موضوع جعل یک نامه.

اینها هیچ‌کدام خبر اصلی نیستند یک مشت تیتر یک هستند برای ژورنالیست‌ها و خبرنگاران و رسانه‌ای‌ها. اصل ماجرا چیز دیگری است. داستان چالش‌های پیشرفت ایران پر است از امثال آرین‌ها و برخوردهای اینچنینی مسؤولان.

داستان اصلی که این همه حواشی آن است، نحوه برخورد مسؤولان در دولت‌های مختلف با چالش‌ها و نیازهای کشور و پیشرفت‌های علمی و فناوری است. خانم دکتر ابتکار را فراتر از یک خانم جناحی متعلق به یک طیف سیاسی و یک دولت خاص ببینید. ایشان با رفتارها و برخوردشان در این داستان دارند نقش بسیاری از مسؤولین در دولت‌های مختلف را نمایندگی می‌کنند.

داستان تکراری مدیران همیشه طلبکار در کشورمان همواره این‌گونه بوده است. مدیری که پیش از این هشت سال مسؤول حفاظتِ محیط زیست بوده و باید از همان موقع با آینده نگری از مسائل و فاجعه آلودگی هوای کلان‌شهرها و پیش بینی از آینده رشد فناوری خودورهای الکتریک و هیبرید، چاره ساز ریه‌های پر دود امروز کلان‌شهرهای ایران می‌بود تا امروز منتظر باد و باران نباشد؛ مدیری که باید با توافقاتی با وزارتخانه‌های دیگر همچون وزارت صنعت و معدن موجبات تحول پیش دستانه در صنعت خودروسازی کشور را بوجود می‌آورد، تا این لحظه هیچ کارنامه روشنی از پیش‌بینی آینده و سپس حمایت، سیاست‌گذاری و بعد سرمایه‌گذاری برای خودروهای سبز و الکتریک و هیبرید ندارد تا 14 سال بعد مثل امروزی دوباره ما مصرف کننده تکنولوژی‌های جدید و خودروهای الکتریکی و هیبریدی وارداتی نباشیم.

آن روز با این فرض که این فناوری هم‌اکنون چاره ساز تهران نیست منتظر نشسته‌اند و امروز بعد از 14 سال می‌نویسند:

"در سال‌های اخیر البته پیشرفت قابل توجهی در خودروهای برقی صورت گرفته و خودروسازانِ با تجربه خودروهای با کیفیت و کارآیی بالا تولید می‌کنند که خریداران را گرفتار مشکلات پس از خرید نسازد. دولت یازدهم هم از این فناوری حمایت جدی داشته و به طور مثال با تولید باطری های لیتیومی، زیرساخت‌های آن را فراهم کرده است. از سوی دیگر تعرفه‌های گمرکی را به صفر رسانده تا شهروندان امکان بهتری برای خرید خودرو داشته باشند..."

ملاحظه می‌فرمایید این همه داستانِ پر غصه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در کشور ماست. مدیرانی در دولت‌های مختلف زمانی که یک فناوری در دوره ابتدایی رشد خود قرار دارد و ایران می‌تواند با ورود به موقع در قله صنعتی شدن آن فناوری و اوج گرفتن در دوره بلوغ آن قرار بگیرد و پیشتاز شود و حتی محور صادرات منطقه‌ای باشد، به بهانه های مختلف و بدون آینده نگری، از فناوری حمایت نمی کنند و سال‌ها بعد به محض این‌که خارجی‌ها موفق می‌شوند نمونه صنعتی آن فناوری را تولید کنند، مسؤولان ما تازه متوجه می‌شوند که مثلا راهکار آلودگی هوا فلان محصول است و چون داخلی‌اش را نداریم و خارجی‌اش آماده است، با افتخار تعرفه‌ها را به صفر می‌رسانند و واردکنندگان محترم با سودهای میلیاردی، مجوز واردات می‌گیرند.

اما مسؤولان هم‌زمان به فکر تولید داخل هم هستند! بعد از سال‌ها عقب افتادن از فناوری و تحقیق و توسعه و رقابت پایاپای، تازه می‌خواهیم زیر ساخت‌ها را برای تولید داخل آماده کنیم و هم‌زمان تعرفه واردات صفر درصد است! و این رقابت نابرابر ادامه دارد... بسیاری از مدیران ما در دوره‌های مختلف باید پاسخگوی این شیوه مدیریتی خود باشند. مدیرانی که متأسفانه فقط چند سانتی‌متر جلوتر را می‌بینند و در روزمره‌گی و سیاست بازی گرفتار شده‌اند.

بحث 14 سال پیش و بالا بودن وزن باطری های خودروی یک مخترع در آن زمان حاشیه ماجراست. بحث بر سر شیوه‌ای از سیاست‌گذاری است که پس از نیم قرن خودروسازی ما را تبدیل به نوزاد شیرخوار پنجاه ساله کرده است! که هنوز،
هم نیازمند کپی کردن برندهای خارجی است و هم نیازمند وام‌های دولتی. خودروسازی که به جای نوآوری و بومی سازی به مونتاژکاری برندهای تاریخ گذشته غربی و شرقی عادت کرده است و این حاصل همین تفکرات روزمره مدیران است. آری ماجرای اصلی که مسؤولان باید پاسخگوی آن باشند چیز دیگری است. پاسخ به سؤالاتی که ظاهرا تعداد کثیری از مسؤولان دوست ندارند به آن پاسخ دهند!

ماجرای تکذیب یک نامه پس از هفت ماه اطلاع از رسانه‌ای شدن مکرر آن

نامه‌ای در رابطه با یکی از مدیران کشور، اولین بار حدود 7 ماه پیش در شبکه‌های مختلف سیما و خبرگزاری‌ها رسانه‌ای شده و بعد از 7 ماه امروز از جانب مدیر محترم تکذیب شده است. آیا پیام این تکذیبیه، ناگفته پیدا نیست؟

نامه منتسب به خانم ابتکار بار اول حدود هفت ماه پیش (24 آذر 94) در گزارش خبری همکاران عزیزمان در باشگاه خبرنگاران جوان از اخبار ساعت 19 شبکه یک در خصوص بی مهری به اختراعات آقای آرین رسانه‌ای می شود. بعدها همکاران ما در برنامه چوب خط شبکه افق نیز این نامه را رسانه‌ای کردند.

بعد از این رونمایی چندباره رسانه‌ای، دو ماه بعد، بهمن ماه سال گذشته، ثریا در برنامه زنده خود و همچنین مستند "فردا دیر است..." این نامه و مستنداتی دیگر را مجددا رسانه‌ای می‌کند.

این نامه تیتر بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها می‌شود. پس از آن روابط عمومی سازمان حفاظتِ محیط زیست با ارسال نامه‌ای به مدیریت شبکه یک سیما، خواستار فرصتی برای پاسخگویی به برخی انتقادات و ابهامات برنامه ثریا در خصوص عملکرد سازمان محیط زیست در حوزه خودورهای الکتریک می‌شود اما اشاره ای به جعلی بودن نامه مذکور نمی‌شود.

پس از وقفه‌ای چند ماهه به دلیل ایام نوروز و تعطیلی ثریا، با شروع سری جدید برنامه، پنجم خرداد ماه سال جاری، ثریا دوباره به موضوع نقد مونتاژکاری و رویه موجود در واردات خودرو می‌پردازد. نماینده سازمان محیط زیست به صورت تلفنی حدود بیست دقیقه در گفتگوی دو طرفه با آقای آرین شرکت می‌کند و نامه دوباره نمایش داده می‌شود. نماینده محترمِ خانم ابتکار به توجیه نامه مذکور می‌پردازد و این‌که شرایط فناوری در آن زمان متفاوت بوده است و اکنون سازمان از تولید و البته واردات این محصولات (با صفر کردن تعرفه) حمایت می‌کند. بنابراین در برنامه‌ای که دوستان به درخواست خودشان فرصت پاسخگویی به انتقادات پیدا کردند، از محتوای نامه دفاع می‌کنند و باز هم هیچ اشاره‌ای حتی به احتمال جعلی بودن نامه و امضای آن نمی‌کنند!

انتقادات و مطالبات مردمی بعد از برنامه خرداد ماه ثریا از دستگاه های مسؤول و بویژه سازمان محیط زیست بیشتر می‌شود، خانم ابتکار در ابتدا در پستی اینستاگرامی (حدود ده روز پیش) که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، برای اولین بار شخصا به انتقادات پاسخ می‌دهد و در بخشی از این پاسخ ضمن اشاره به موضوع اختراع آقای آرین در سال 81 و مشکلات آن (وزن باطری‌ها و قدیمی بودن فناوری) در جمله‌ای مهم و روشنگر می نویسد:

" اظهار نظر صورت گرفته در مورد خودروی معرفی شده در سال 81 دقیقا مبنای علمی و اجرایی داشته و هیچ قصدی در کار نبوده است. حالا این‌که بعد از 14 سال وی (آرین) دائما به مکاتبات سالیان گذشته اشاره مراجعه می‌کند به نظر موضوع منفعتِ ملی نیست. چرا که خودروی نامبرده به هیچ وجه با استانداردهای روز دنیا مطابقت نداشته و..."

همان طور که مشخص است ایشان در موضع گیری خود ضمن اشاره به مکاتبات 14 سال قبل مطرح شده در رسانه‌ها از سوی آقای آرین از نظر مطرح شده خود در آن نامه دفاع می‌‌کند و تا این جای کار بازهم هیچ اشاره‌ای به جعلی بودن امضا و نامه نمی‌شود!

سپس مخترع مورد اشاره پس از سال‌ها بی‌مهری در اعتراض به واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی و صف کشیدن خودروسازان خارجی پشت مرزهای کشورمان و بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و دغدغه های رهبری انقلاب دست به اعتصاب غذا می‌زند؛ لذا توجهات و مطالبه افکار عمومی بیشتر می‌شود.

مسؤول محترم به یکباره تصمیم می گیرد با گذاشتن پست دوم در اینستاگرام خود، نامه مذکور را تکذیب کند و سرانجام پس از هفت ماه از رسانه‌ای شدن این نامه در تلویزیون و پس از 5 ماه از مطرح شدن آن در ثریا و بسیاری از خبرگزاری‌ها و سکوت همراه با تأیید این سازمان، این نامه به یکباره جعلی اعلام می‌شود!

جعل و انتشار نامه با کدام انگیزه؟

معمولا کسانی که نامه و سندی را در حوزه های اقتصادی و صنعتی به نفع خودشان جعل می‌کنند از شفاف شدن و رسانه‌ای شدن آن سند در هراسند و منافعی که از آن سند دارند را در پستوهای ادارات و به صورت مخفی پیگیری می‌کنند.ن را رسان های

کدام عاقلی نامه‌ای را آن هم منتسب به معاون رییس جمهور وقت، جعل می‌کند و در عصر ارتباطات آن را از طرف خودش به همراه نامه‌های متعدد دیگر برای انتشار به تمام رسانه‌های تلویزیونی و فضای مجازی می‌دهد؟ آن هم نامه‌ای که اساسا متعلق به 14 سال قبل است و منطقا هیچ نفع مادی و معنوی خاصی برای او ندارد!

خانم ابتکار، کدام پیام را تکذیب می‌کند؟

از ماجرای 7 ماه گذشته که بگذریم، متن نامه دو خطیِ ظاهرا جعلی، حامل 4 پیام است. چهار پیامی که ظاهرا دروغ‌هایی است که به خانم ابتکار نسبت داده شده است!

پیام اول: مراجعه کتبی آقای آرین در سال 81 به سازمان حفظت محیط زیست برای حمایت از اختراع خودروی الکتریک

پیام دوم: حمایت نکردن سازمان حفاظت محیط زیست از خودروی الکتریکی در پاسخ به درخواست آقای آرین

پیام سوم: عدم حمایت سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل وزن بالای باطری‌ها در خودرو

پیام چهارم: سازمان حفاظت محیط زیست وقت در سال 81 آینده‌ای برای این فناوری قائل نیست لذا اساسا در آن مقطع از این فناوری حمایت نمی‌کند و نسبت به این فناوری خوشبین نیست.

سرکار خانم ابتکار در دو پست اینستاگرامی خود در ده روز اخیر به انتقادات مردمی در خصوص چرایی عدم حمایت از آقای آرین پاسخ می‌دهند که در پست دوم این نامه را جعلی می‌خوانند. اما نکته جالب و روشنگر ماجرا این‌جاست که متن همین دو پست خانم ابتکار تمام حقایق را روشن می‌کند و متأسفانه نشان می‌دهد هر چهار پیام برداشت شده از آن نامه دو خطی ظاهرا جعلی، متأسفانه عین واقعیت بوده است:

در هر دو متن اعتراضی خانم ابتکار در اینستاگرام، ایشان صراحتا به مراجعه و درخواست آقای آرین از سازمان ایشان در سال 81 اشاره می‌کند و این نشان می دهد ایشان به خوبی ماجرای اختراع را به یاد دارند و ادعای اول آن نامه کذب نیست. ایشان سپس صراحتا اعلام می‌کنند که از اختراع آقای آرین بنابر دلایل کارشناسی حمایت نکرده‌اند. همچنین علت اصلی عدم حمایت‌شان را وزن بالای باطری‌های سربی و مشکلی که وزن باطری‌ها در سربالایی‌های تهران ایجاد می‌کرده دانسته‌اند. همچنین در هر دو پست اینستاگرامی مورد اشاره اذعان می‌کنند که از نظر ایشان فناوری خودروهای الکتریک در سال 81 ابتدایی بودند و قابل استفاده نبودند و تصریح می‌کنند که البته این فناوری در این 15 سال پیشرفت زیادی کرده و لذا اکنون نظر سازمان ایشان بر حمایت از این فناوری و البته حمایت از صفر کردن تعرفه واردات خودروهای الکتریک برای سهولت خرید مردم است. پس پیام و ادعای دوم، سوم و چهارم نامه مذکور هم بنابر نوشته‌های خود ایشان کذب نیست.

اکنون با توجه به نکات مطرح شده، بحث بر سر جعلی بودن یا نبودن این نامه دیگر موضوعیت ندارد؛ چرا که متأسفانه مطالب محتوای این نامه، به تأیید خانم ابتکار، کاملا اتفاق افتاده است و این ماجرا موجب شده که حقایق مهمی از عملکرد سازمان حفاظتِ محیط زیست و خانم ابتکار در 14 سال گذشته توسط خود ایشان بازگو شود، حقایقی که از خود آن نامه گویاتر و اشک آورتر است.

حال سؤال اصلی اینجاست که خانم دکتر ابتکار دقیقا بعد از 7 ماه چه چیزی را انکار می‌کنند؟ آیا هنوز پذیرش این نکته سخت است که برخی رسانه‌ها و مسؤولان در یک اقدام نه چندان هوشمندانه بالاجبار می‌خواهند داستانی فرعی و حاشیه‌ای را به جای روایت اصلی بنشانند و ماجرای اصلی را به حاشیه برانند.

تصاویر پست معصومه ابتکار درباره برنامه تلویزیونی «ثریا» در ادامه می‌آید:

 

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 197 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:07

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سوسن قهرمانی دانشیار گروه زبان و ادبیات انگلیسی به عنوان نماینده دانشگاه الزهرا(س) سخنانی را درباره موضوع زبان مطرح کرد.

این استاد دانشگاه، سی سال است زبان انگلیسی تدریس می‌کند و به گفته خود 60 سال به زبان انگلیسی سخن می‌گوید و پیش از آنکه زبان فارسی را یاد بگیرد، انگلیسی را آموخته بود. سوسن قهرمانی در نطق خود در محضر رهبر انقلاب نکاتی را درباره کارکرد زبان در انتقال فرهنگی الهی یا طاغوتی، زبان مقاومت و جایگاه زبان فارسی مطرح کرد.

این سخنان مورد اقبال رهبر انقلاب قرار گرفت. ایشان پس از اتمام نطق سوسن قهرمانی، از مسئولان کشور و به خصوص وزیر آموزش و پرورش درخواست کردند به نکات مطرح شده در سخنان این استاد دانشگاه توجه شود.

دکتر قهرمانی در این نطق خود با اشاره به اینکه همه می‌دانید غاصبان بی‌رحم سرزمین فلسطین مانع رسیدن آب به باغات زیتون و بادام فلسطینیان می‌شوند، اظهار داشت: برای کشاورزان و باغبانان فلسطینی حفظ کشاورزی و باغداری در زمین‌های آباء و اجدادی‌شان علاوه بر امرار معاش، نماد مقاومت در برابر ظلم غاصبان است. برای مقابله با کم‌آبی تحمیلی، ایشان به راه مؤثری که از پدران‌شان آموخته‌اند عمل می‌کنند، درختان میوه خود را بر درختان بادام تلخ که ریشه‌هایی بسیار عمیق و مقاوم دارند پیوند می‌زنند.

وی افزود: بادام تلخ در مواقع خشکسالی از انواع دیگر درختان مقاوم‌تر است. در‌ مقابل آفات هم مقاوم‌تر است. توجه به ریشه‌ها، راز موفقیت باغبانان فلسطینی است، اما بسیاری از محققان و علمای روزگار ما متخصص شاخ و برگ‌ها هستند و از ریشه‌ها غالباً غافل‌اند. مدام در بسط شاخ و برگ علوم می‌کوشند بدون اینکه از حال و روز ریشه‌های آنها خبر داشته باشند و همین روحیه، معرفت ایشان و نتایج آن‌را در برابر سختی‌ها و آفات آسیب‌پذیر می‌کند.

استاد دانشگاه الزهرا افزود: مسئله زبان یکی از دغدغه‌های بسیار مهم و مستمر ما در ایران بوده است. طی سالیان طولانیِ مراوده و همکاری با دوستان عالم‌مان در مالزی و اندونزی، هند و پاکستان، اوگاندا، استرالیا و نیوزلند، ترکیه، لبنان و فلسطین و آفریقای‌جنوبی دیده‌ایم که مقاومت در برابر انواع حربه‌های زبانی برای سلطه و استکبار، چالش مشترک همه ماست. توفیقِ در این رویارویی نیازمند عبور از روایت‌های رایج و بدیهیِ ظاهراً علمی و تلاش برای فهمی ریشه‌ای و نو از نعمتِ الهیِ زبان است.

قهرمانی با اشاره به مثالی در این زمینه گفت: همان‌طور که غذای سالم نتیجه کشاورزی و طبیعتی پاک است، علم و معرفتِ صواب و پاک هم وابسته به زبانی سالم و درست است. محقق و عالم، افکار و نظریات خود را با مواد اولیه‌ای که زبان در اختیار او می‌گذارد تهیه می‌کند و با دیگران در‌میان می‌گذارد. اگر طبیعت، آلوده باشد و کشاورزی هم ناسالم و مریض، تهیه غذای سالم غیر‌ممکن است. نتایج حرف و کار محقق و عالمی هم که در محیط زبانی آلوده و ناسالم فکر و فعالیت می‌کند، نمی‌تواند از آفات و امراض به‌دور باشد.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که بذرهای دستکاری شده و تراریخته داریم، کلمات دستکاری شده و تراریخته هم داریم. همان‌قدر که سموم و کودهای مصنوعی و شیمیایی میوه‌هایی ظاهراً زیبا و درشت، اما باطناً مضر و بی‌مزه و بی‌فایده به‌بار می‌آورند، مفاهیم و سنت‌هایِ زبانی مصنوعی و شیمیایی هم معرفتی مسموم و توخالی تولید می‌کنند.

استاد دانشگاه الزهرا تصریح کرد: به‌ نظر می‌رسد طبیعتِ زبانیِ پاک و بی‌انتهایی که مواد اولیه علم و معرفتِ حَقّه مطلوب ما را فراهم می‌کند، زبان وحی الهی است. زبان ناب قرآن که اهل بیت عصمت و طهارت ـ علیهم السلام ـ حامل آن بوده‌اند، همچون آبِ زندگی‌ساز، اما غالباً نامرئیِ‌ قنات، در آبادی‌هایِ فکری و علمیِ مسلمین جاری شده است و به آنها حیات بخشیده است. خودِ زبان عربی، فارسی، اردو، ترکی، مالایی و باقی زبان‌های مسلمانان هر کدام به نوبه خود گنجینه‌ای از حکمت و معرفت‌اند، چون آب حیات قرآن در آنها جاری شده است. پس در باب زبان، نقطه تقابل اصلی و نهایی، میان زبان قرآنی و زبان طاغوتی است.

وی یادآور شد: تنوع قومی و جغرافیایی زبان‌ها باید ذیل این تقسیم‌بندی و تقابل جهانی و ریشه‌ای دیده شود. با دیدن تقابل جهانیِ جبهه زبان قرآنی و جبهه زبان طاغوتی می‌توان برنامه‌هایِ استکباری در بسط زبان انگلیسی در جهان و ایران را عمیقاً فهمید و درد را از ریشه درمان کرد. تأسیس و اداره نهادها و برنامه‌های جهانی آموزش زبان انگلیسی پس از جنگ جهانی دوم که به‌ صورت مستقیم توسط وزارت امور‌خارجه دولت آمریکا و دیگر نهادهای سیاسی این کشور انجام می‌شود، نشانه‌ای از گستردگی و پیچیدگی تقابل جبهه‌هاست. تنها با عبور از ظواهر رایج است که می‌توان با زبان طاغوت مبارزه کرد.

قهرمانی با اشاره به اینکه باید معنای زبان را در نظام فکری خود به‌درستی بشناسیم و متکی بر‌ این شناخت با حکمت و درایت دست به اقدامات عملی بزنیم، گفت: اگر باطن زبان ما الهی باشد، همین زبان انگلیسی هم در خدمت اعتلای کلمه حق و معارف اسلام قرار می‌گیرد و اگر خدای نکرده مراقب نباشیم و به بیگانگان اجازه دهیم حتی در آموزش زبان فارسی، این حِصن و بنیانِ مرصوص فکر و تاریخ و جامعه ما، دخالت و نفوذ کنند، آنگاه فارسیِ مُستَحیل در فرهنگ استکباری هم می‌تواند تأمین کننده منافع مستکبرین باشد. عشق ما به گنج عظیم الهیِ نهفته در فارسی است که ما را به صیانت از آن وا می‌دارد تا هم میراثی که در‌ این زبان برای ما به امانت گذاشته شده را حفظ کنیم و هم نقش فارسی در حفظ پایه‌های صلابت و سلامت جوامع‌مان را همچنان زنده و مؤثر نگاه داریم.

وی ادامه داد: معنایی از زبان که ذکرش رفت آن را تبدیل به یکی از گذرگاه‌های حتمی و اصلی تحول علوم می‌کند. تحول در زبان، ریشه‌های تحول علوم را عمیق و محکم می‌کند و تشتت و پریشانی ظاهری موجود را که به‌نظر می‌رسد یک مانع مهم در برابر پیشرفت مباحثات و اقدامات تحولی است، به سمت همزبانی و همدلی سوق می‌دهد. چندین سال است که همراه با جمع منسجمی از علمای ملت‌های مستضعف در راه تحول علوم تلاش می‌کنیم. ورای جریان‌ها و گفتمان‌های غالب علمی که دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و انتشارات مطرح اروپایی و آمریکایی در جهان به‌ وجود می‌آورند، عالمان صدیق، فهیم و نورانی‌ای در گوشه و کنار عالم هستند که از شهرت فراری‌اند و از ظواهر علمی برکنار، اما فهمی عمیق از بواطن نیروهایی دارند که سعی در اداره جریان علوم و تعلیمات در جهان امروز دارند،ایشان پایه اصلی شخصیت علمی و کارهای تحقیقی‌شان را در محیط‌های منزویِ مؤسسات بزرگ و پرآوازه آموزشی قرار نداده‌اند. همیشه در میان مردم بوده‌اند، به علم‌شان عمل کرده‌اند و علم‌شان شفابخش دردهای مردم‌شان بوده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: تحول علوم و به‌ خصوص تحول در علوم انسانی، نیازمند استقامت است و زبان قرآن و عترت همچون نوری است که با روشن کردن لغزشگاه‌ها و پیچیدگی‌های بازار علم در جهان امروز، استقامت در مسیر حق را میسر می‌کند. یکی از دوستان فلسطینی ما، بعد از انتفاضه اول مقاله‌ای با عنوان "مرغ فلسطینی و مرغ اسرائیلی" نوشته است. مرغ اسرائیلی، محصول مرغداری صنعتی است که بیرون از محیط ثابت آن در غذا و دما و نور و دارو، توانایی ادامه حیات ندارد اما مرغ فلسطینی که محل زندگی‌اش میان باغات و کوچه و خیابان‌هاست، غذایش انواع چیزهایی است که اهالی آنها می‌خورند و روزهای گرم و سرد و امراض گوناگون مانع ادامه حیات او نیستند.

قهرمانی در همین زمینه تاکید کرد: نظام علمی و آموزشی استعماری، متخصصینی تربیت می‌کند که همانند مرغ اسرائیلی‌اند و بیرون از حیطه معنوی و مادیِ مَألوفِشان از کار و زندگی می‌افتند، اما نظام تعلیمیِ الهی انسان‌هایی تربیت می‌کند که حیات‌شان با استقامت‌شان یکی است و بهجت و نشاط‌شان در بودن میان مردم و رسیدگی به مسائل ایشان است. زبان قرآن و عترت، ستونِ فقرات این نظامِ علمی و تعلیمیِ الهی است.

وی با اشاره از حدیثی از امام علی(ع) گفت: این جمله حضرت امام علی(ع): «قیمه کل امرئ ما یحسنه» که سید رضی در نهج البلاغه در وصف آن می‌گوید: «واین کلمه‌ای است که آن را بها نتوان گذارد و حکمتی همسنگ آن نمی‌توان یافت و هیچ کلمه‌ای را همتای آن نتوان نهاد». فهم عمق و وسعت این حکمت علوی و عمل به آن می‌تواند اساس نظامات علمی و تعلیمی ما را متحول کند و ما را از نظام آموزشی وارداتی که بر‌اساس حرص، سلطه و عددزدگی و فن باوری بنا شده است نجات دهد.

*زبان بستر حیاتِ فکری و معنوی انسان است

استاد دانشگاه الزهرا تصریح کرد: چه در تحقیق و چه در تعلیم، در دانشگاه‌ها و مدرسه‌ها، آنچه همیشه انجام داده‌ایم و به‌ صورتی خودجوش و جمعی بوده، چندی است ذیل عنوان «زبان مقاومت» به دوستان‌مان معرفی می‌کنیم. زبان مقاومت یعنی همان‌طور که زمین، محمل خدادادِ زندگیِ دنیویِ بنی‌آدم است و باید با مقاومت ما مستضعفین از ظلم و نفاق مستکبرین پاک شود، زبان هم بستر حیاتِ فکری و معنوی انسان است که حفظ سلامت و نورانیت آن، با مقاومت و ایستادگی، وظیفه الهی ماست. زبان مقاومت تلاش برای احیای زبان فطرت است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها و اقدامات بنده، همیشه ثمره همراهی‌های با صدق و صفای جوانان و دانشجویان بوده است، یادآور شد: شهادت می‌دهم که امروز، مثل همان سال‌های عزیز دفاع مقدس، دوستان جوان ما با عشقی عمیق به اعتلای اسلام و ایران، جهاد سخت و پیچیده تحول روحی و فکری برای پیشرفت در راه علم و تحقیق را بر خود واجب می‌دانند. یکی اهل دزفول است و مقاومت و ایثار و برای تهیه و تدوین کتاب یادگیری زبان انگلیسی در دامن مکتوبات و خاطرات شهدا و جانبازان و ایثارگران دفاع از زادگاهش و جبهه جهانی مستضعفین کار می‌کند. دیگری با مطالعه تفاسیر زیر نظر اهل فن، در کار فهم و تفسیر قرآن است و تحقیق درباره معلم قرآنی و در حاشیه‌ای آن ساختن و پرداختن کتابچه‌های آموزش زبان انگلیسی برای بچه‌های اهل قرآن.

قهرمانی تاکید کرد: چند نفری با بچه‌های دبیرستانی کار می‌کنند و مسیر اصلی کارشان یادگیری زبان انگلیسی است از طریق گفتگوهای شفاهی و مکتوب عمیق و مستمر درباره چالش‌های سبک زندگی بچه‌ها در مدرسه و خانه و جامعه، با محققین جوان سال‌ها با بچه‌های دبستانی و دبیرستانی در یادگیری فارسی و انگلیسی همراه بوده‌ایم. به دور از عادات منجمد و مصنوعی آموزشی و بدون پیرایه‌ها و واسطه‌های ساده‌سازی و ساده‌لوحی عصر، شاهنامه فردوسی و منطق الطیر عطار و مثنوی مولوی و گلستان سعدی به‌میان بچه‌ها آمده‌اند و ظرائف سواد و اخلاق را به ما و ایشان آموخته‌اند.

وی در پایان سخنان خود افزود: می‌توان گفت شاید وظیفه معلم حقیقی حرکت در مسیر وظایف انبیاست: هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَكِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ. معلم باید برای رشد خود و شاگردانش در هر سه جهت تلاش و مجاهدت کند و بداند و بفهمد که این همه باید ختم شود به اقامه قسط که هدف تمام انبیاء بوده است: لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ. معلم باید اعمال و اورادش، "کُلُّها وِرداً واحدا" باشد، یعنی معلمی، شغل نیست که چیزی جدای از زندگی معلم باشد.

این استاد دانشگاه الزهرا افزود: کتاب درس، متنی نیست که جدای از قلب و ایمان و عقیده او باشد. زندگی جاریِ میان معلم و شاگرد نباید گرفتار غل و زنجیرِ رشته و نمره و مدرک شود، باید غورِ جمعی، خالصانه و خردمندانه در اعماق دریای فطرت و معرفت باشد. به تعبیر دیگر، نظام علوم و تعلیمات ما، در محتوا و شکل، باید توحیدی باشد و این تعلیمِ توحیدی امری است که ما در طول سال‌های انقلاب در حضرت امام ـ رحمة‌الله علیه ـ و حضرتعالی دیده‌ایم و آموخته‌ایم که رهبریِ کشور و انقلاب و کثرتِ بی‌انتهای مشغله‌ها، شما را از معلمی در معنای حقیقی آن دور نکرده است، بلکه همراه و مُقوِّم آن بوده است.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 210 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:07

معاون سازمان امور دانشجویان با اشاره به نتایج پژوهش سیمای زندگی دانشجویان گفت: حدود ۵ درصد دانشجویان معتاد اینترنتی هستند، ۱۷ درصد قلیان و ۱۵ درصد سیگار می کشند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، ابوالفضل ریاضی در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه گزارش سیمای زندگی دانشجویان در جلسه ستاد افزود: این گزارش معطوف به آسیب های اجتماعی نیست بلکه وضعیت زندگی دانشجویان از میزان خواب، فعالیت های جسمی، اوقات فراغت، مصرف سیگار قلیان علاقه به رشته تحصیلی باورهای دینی خشونت رفتارهای پرخطر و سوءمصرف مواد مخدر مورد پرسش قرار گرفته است.

معاون دانشجویی سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه مصرف قلیان بالاترین میزان مواد دخانی در میان دانشجویان است، ادامه داد: حدود 17 درصد دانشجویان در دانشگاه های دولتی قلیان مصرف می کنند و مصرف سیگار با آمار 15 درصدی دومین آسیب دانشجویان است در این زمینه دانشجویان پسر در مصرف قلیان آمار بیشتری را به خود اختصاص داده اند اما رشد مصرف قلیان در میان دانشجویان دختر بالاتر است و مقایسه آمار با نتایج سه سال قبل افزایش نگران کننده مصرف قلیان در میان دختران دانشجو را نشان می دهد.

وی در خصوص گرایش و علاقه دانشجویان به رشته های تحصیلی خود خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد دانشجویان به رشته تحصیلی خود علاقه مندند و تنها ۲۷ درصد نسبت به رشته خود اظهار بی علاقگی کردند.

ریاضی با بیان آمار باورهای دینی دانشجویان تاکید کرد: در ارتباط با باورهای دینی، آمارهای ما مطابق نتایج تحقیقات سازمان تبلیغات اسلامی است به طوری که بیش از ۹۰ درصد دانشجویان به پروردگار و آخرت باور دارند و معتقدند نیکی ها از جانب خداوند است. ۸۰ درصد دانشجویان اعلام کردند که در به جا آوردن نماز اهتمام دارند.

65 درصد دانشجویان نسبت به شغل یابی ناامیدند

معاون سازمان امور دانشجویان افزود: در نگاه به آینده تصویر دانشجویان مثبت نیست و بیشترین نگرانی در مورد امید به آینده است که در این زمینه موضوع شغل بسیار مهم است. 65 درصد دانشجویان نسبت به شغلیابی ناامیدند که ناامیدی در دانشجویان ترم های آخر بیشتر است به طوری که در بازار اشتغال چشم انداز مثبتی نمی بینند و به آینده خودشان خوش بین نیستند.

وی با بیان اینکه در پژوهش سیمای زندگی دانشجویان ۱۱۰ پرسش مطرح شده است، گفت: بر اساس نتایج این تحقیق مواردی  منجر به برنامه ریزی شده است که از جمله می توان به پیش بینی درس مهارت های زندگی اشاره کرد که در دو واحد درسی از ترم آینده ارائه خواهد شد. در این زمینه با نوعی ضعف در مهارت های زندگی مواجه ایم بنابرایم مراکز مشاوره دانشجویی، مشاوره کارآفرینی و مهارت های تحصیلی تقویت شده است به طوری که بدون استثناء همه دانشگاه ها مراکز مشاوره دارند.

ریاضی از انعقاد تفاهم نامه با دیگر دستگاه ها برای حل معضلات اجتماعی دانشجویان خبر داد و افزود: مقرر شده است در بحث پیشگیری با وزارت بهداشت همکاری ها را گسترش دهیم همچنین وزارت علوم همکاری گسترده ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر دارد و بر اساس یافته های تحقیق کانون همیاران سلامت مصوب شده است که از سال آینده با مشارکت بدنه دانشجویی داوطلب فعالیت خود را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در میان دانشجویان آغاز می کند.

معاون سازمان امور دانشجویان با اشاره به آمار استفاده از اینترنت در میان دانشجویان گفت: بر اساس نتایج تحقیق حدود ۵ درصد دانشجویان دانشگاه های دولتی در کشور به نوعی بیماری و اعتیاد اینترنتی مبتلا هستند یعنی بیش از ۸ ساعت در روز در فضای اینترنت به سر می برند.

وی با بیان اینکه در پژوهش سیمای زندگی دانشجویان به دنبال دستیابی به چهره زندگی دانشجویی هستیم خاطرنشان کرد: علاوه بر آمار میزان خواب دانشجویان آمار فعالیت‌های جسمی و ورزشی دانشجویان استخراج شده که بر اساس آن ۲۳ درصد دانشجویان مطلقا هیچ ورزشی نمی کنند بنابراین پیش بینی برقراری صد اتاق سلامت در خوابگاه‌های دانشجویی برای سال آینده انجام شده است.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 200 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:07

قیمت ۲ بخش از زنجیره خدمات اینترنت شامل لایه انتقال و اینترنت زیرساخت کاهش یافت و اینترنت حداقل ۲۰ درصد برای کاربر نهایی ارزان می‌شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،  محمد جواد آذری جهرمی جزئیات مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعرفه اینترنت را تشریح کرد.

وی گفت: تغییرات قیمتی در راستای اصلاح مدل اقتصادی پهنای باند در کشور و منطبق با شبکه ملی اطلاعات اعمال شده است.

جهرمی با بیان اینکه کاهش قیمت در 2 بخش از زنجیره خدمات اینترنت در نظر گرفته شده، توضیح داد: در این مصوبه تعرفه انتقال و اینترنت طبق جداولی توامان کاهش یافته است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: تعرفه شبکه انتقال در لایه 2 تا 84 درصد، شبکه انتقال در لایه 3 تا 72 درصد و تعرفه اینترنت زیرساخت نیز نزدیک به 40 درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با ان تغییرات کاهش قیمت دسترسی به اینترنت برای مصرف کنده نهایی اینترنت را بیشتر از 20 درصد خواهد بود.

جهرمی گفت: پیش از این نیز با اقدام دیگری امکان کاهش قیمت پهنای باند داخلی به یک سوم قیمت پهنای باند خارجی برای شرکت ها فراهم شده است.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 211 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:50

پدیده نجومی «انقلاب تابستانی» امروز در نیکره شمالی رقم می خورد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، امروز ۲۰ ژوئن، خورشید به شمالی ترین نقطه در آسمان زمین می رسد. این پدیده را در نجوم «انقلاب تابستانی» می نامند که منجر به تغییر فصل بهار به تابستان در نمیکره شمالی زمین می شود.

در واقع نورخورشید فقط به برخی از سرزمین های نیمکره شمالی عمود می تابد که طولانی ترین روز در نیمکره شمالی محسوب می شود. زمانیکه خورشید به این نقطه می رسد بیشترین زاویه با افق را خواهد داشت و نشان از آغاز فصل تابستان در نیمکره شمالی است.

در این روز ساکنانی که در منطقه راس السرطان زندگی می کنند، خورشید را دقیقا در بالای سر خود می بینند.

در اوایل بهار طول شب و روز تقریباً برابر است ولی به مرور زمان طول روز بیشتر می‌شود و در زمان «انقلاب تابستانی» که بلندترین روز سال است به بیشترین ساعات خود می‌رسد و با نزدیک شدن به فصل تابستان کم کم روزها کوتاه تر می‌شوند.

در نیم کره جنوبی شرایط دقیقاً برعکس نیم کره شمالی است و با انقلاب تابستانی در نیم کره شمالی و آغاز تابستان ساکنان نیم کره جنوبی آغاز فصل زمستان را تجربه می‌کنند.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 220 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:50

تصویر نامه رئیس وقت مجلس به امام (ره) درباره تصویب طرح عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر را در زیر می توانید ببینید.

به گزارش پایگاه 598، تصویر نامه رئیس وقت مجلس به امام (ره) درباره تصویب طرح عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر را در زیر می توانید ببینید. پس از نامه ی زیر امام خمینی(ره) وی را عزل کرد.


خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 204 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:50

بسیج دانشجویی دانشگاه رازی با صدور بیانیه‌ای در خصوص مسئله ریزگردها اعلام کرد: دولت ایران با کار اصولی در این موضوع با هماهنگی با دولت عراق در خاک آن کشور شروع به مهار منشا ریزگردها کند، چه اشکالی دارد که از سرمایه این مردم برای رفع مشکلشان در کشوری دیگر کاری انجام شود.

به گزارش پایگاه 598 ، بسیج دانشجویی دانشگاه رازی با صدور بیانیه‌ای در خصوص مسئله ریزگردها اعلام کرد: دولت ایران با کار اصولی در این موضوع با هماهنگی با دولت عراق در خاک آن کشور شروع به مهار منشا ریزگردها کند، چه اشکالی دارد که از سرمایه این مردم برای رفع مشکلشان در کشوری دیگر کاری انجام شود.  

چند سالی است که مردم جنوب و غرب کشور در مقابل چشمان مسئولان به سختی نفس می‌کشند و با بیماری ها و مشکلاتی که گرد و غبار و ریزگردها برایشان به وجود آورده به زندگی مه آلود خود ادامه می‌دهند. درباره‌ ریشه و منشا ریزگردها مطالعات و تحقیقات زیادی صورت گرفته و مشخص شده که بخشی از این پدیده حدود 10 درصد مربوط به داخل کشور و 90 درصد مابقی مربوط به کشورهای همسایه از جمله عراق، سوریه، عربستان، مصر و... می‌باشد؛ این در حالی است که دولت های متعدد روی کار می‌آیند، وعده هایی می‌دهند و باز هم هیچ اتفاقی نمی افتد و هوا هر سال بدتر و بدتر می‌شود.

جناب حسن روحانی رئیس جمهور دولت تدبیر و امید در راستای وظایف دولت از سال 92 تا به حال طی سخنرانی های متعدد خود در سفر های استانی شان وعده دادهاند که پدیده گرد و غبار و ریزگردها به عنوان مهم‌ترین مسئله زیست محیطی کشور مورد بررسی قرار می گیرد و راه حل بر طرف کردن این مشکل را ارتباط با کشور های همسایه از جمله عراق دانستند و دستگاه های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه را موظف به همکاری با دیگر کشورها کردند، در طی سه سال گذشته بارها این مسئله توسط مسئولین مطرح شده و سخن از تصمیماتی در مورد مبارزه با پدیده ی ریزگردها به میان آورده شده است؛ اما باوجود سخنان بسیاری که در این باره شده تا کنون عمل خاصی برای از بین بردن کانون های ایجاد گرد و غباری که در داخل کشور وجود دارند، انجام نشده و همچنان مردم عزیز کشورمان از مشکل گرد و غبار رنج می برند.


بیش از 20 میلیون نفر به طور مستقیم در معرض ریزگردها قرار دارند که این خود نشان دهنده اهمیت مبارزه با این مسئله است، اگر چه شاید کشور عراق بخاطر جنگ با تکفیری ها رفع مشکل ریزگردها را در اولویت‌های خود قرار ندهد؛ اما با در نظر گرفتن این نکته که در حال حاضر شهرهایی که منشا ریزگردها در عراق شناسایی شده‌اند در اختیار مردم و دولت عراق است و امکان فعالیت در شرایط امن برای نیروهای غیر بومی عراق وجود دارد، بجای آن که سالها صبر کنیم تا دولت عراق مشکل بیابان های خود را حل کند با در نظر گرفتن رابطه بسیار خوب و برادرانه ای که در طی سال های اخیر بین دو ملت عراق و ایران شکل گرفته است، دولت ایران به وعده‌های خود عمل کند مستقیما وارد عمل بشود و با کار اصولی در این موضوع با هماهنگی با دولت عراق در خاک آن کشور شروع به مهار منشا ریزگردها کند، چه اشکالی دارد که از سرمایه این مردم برای رفع مشکلشان در کشوری دیگر کاری انجام شود.

در شرایط فعلی کشور پیش از پیش احساس نیاز به وجود نهادهای انقلابی همچون جهاد سازندگی می شود؛ چرا که اصل این نهادها بر پایه مردم مسلمان و انقلابی است و چون که چنین نهادهایی از دل مردم برمی خیزند بهتر می توانند درد مردم را درک و اقدام به حل آن کنند، همچنان که در زمان جنگ و اوایل انقلاب چنین نهادهایی کارهایی را که یک وزارت خانه و دولتی در طی دو یا سه سال توانایی انجام آن را نداشت و غیر ممکن به نظر می آمد در زمان های بسیار کوتاه و با کیفیت بسیار مطلوب انجام دادند، دولت و مردم باید از این تجارب استفاده کنند و با روحیه جهادی ان شا الله در کوتاه ترین زمان مشکل ریزگردها را حل کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه رازی

و من الله التوفیق.


خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 196 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:43

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، «امیر عبداللهیان برکنار شد» همانطور که شیوخ حاشیه‌نشین خلیج فارس از روحانی خواسته بودند! اوایل امسال بود که خبر نامه محرمانه روحانی به امیر کویت منتشر شد. روحانی در این نامه شیوخ عرب را به مذاکره دعوت کرده بود. عرب‌ها هم که با عنایت به تجربه مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم می‌دانستند منظورش از مذاکره چیست، آستین‌ها را بالا زدند و لیستی از خواسته‌های بی‌شرمانه‌شان را برای ایران فرستادند. گستاخانه‌ترین درخواست شیوخ از روحانی برکناری معاون عربی و آفریقایی وزارت‌خارجه بود. درخواستی که بیشتر شبیه دستورات از بالا به پایین کشورهای استعمارگر بود. حالا بعد از 3 ماه امیرعبداللهیان برکنار شد. پشت پرده برکناری امیرعبداللهیان چیست؟ چه ارتباطی بین این برکناری با اظهارات منتسب به یکی از مقامات ارشد دیپلماسی درباره نرمش در موضوع سوریه وجود دارد؟

ماجرای درخواست گستاخانه شیوخ!

«امیر عبداللهیان از کار برکنار می‌شود!» این تیتر یک روزنامه المستقبل در روز جمعه‌ 1 آوریل بود. این روزنامه لبنانی در گزارش نخست خود با اشاره به سیاست تازه‌ دولت روحانی برای نزدیک‌تر شدن به اعراب، مدعی شد اتحاد شیخ نشین‌ها در کنار عربستان، دلیل این تصمیم بوده است. به نوشته‌ این روزنامه، ممالک عربی خلیج فارس برای تأمین امنیت و آرامش ناگزیر از پذیرش ریاست بنی سعود بودند؛ ایران اما در برابر این اتحاد منزوی‌تر از همیشه(!) چاره‌ای جز نزدیکی دوباره به همسایگان جنوبی نداشته است! جالب‌تر اما مدعایی بود که این روزنامه لبنانی در خصوص امیر عبدالهیان معاون عربی-افریقایی ظریف مطرح کرد. بر اساس این گزارش، روحانی خیال دارد برای اثبات «حسن نیت»، امیر عبدالهیان را از کار برکنار کند! یک برکناری آن هم در این سطح، آن هم فقط برای اثبات حُسن نیت برای شروع مذاکرات! (جزئیات بیشتر)

هم زمان با انتشار این خبر در «المستقبل» وزیر خارجه بحرین جزئیات بیشتری از نامه محرمانه روحانی به شیوخ خلیج فارس فاش کرد. شیخ خالد بن احمد آل خلیفه در گفت‌وگو با العربیه گفته بود: « یکی از مقام‌های ایرانی نامه‌ای به امیر کویت برای آغاز گفت‌و‌گوها میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فرستاده و امیر کویت هم آن را به اطلاع رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس رسانده است.»

به گفته روزنامه کویتی الرأی «محمود علوی» وزیر اطلاعات ایران نامه‌ای را از طرف روحانی به مقامات این کشور داده بود تا آن را با مقامات دیگر عرب‌های حاشیه خلیج فارس در میان بگذارند.

اولین واکنش دولت به این خبر تکذیب بود. نوبخت در جلسه 17 فروردین خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو درباره نامه روحانی به شیوخ عرب گفت: « صحت این خبر را به هیچ عنوان تایید نمی کنم.» دیری نگذشت که تکذبیه نوبخت تکذیب شد. دفتر سخنگوی دولت یک روز بعد با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد:  «پاسخ سخنگوی دولت دراین خصوص تا پیش از دریافت گزارشات مربوطه بوده است. بدیهی است وزارت امور خارجه کشورمان در این مورد اطلاع رسانی لازم و دقیق‌تر را در زمان مناسب انجام خواهد داد.»(جزئیات بیشتر)

نرمش بی‌موقع

با گذشت بیش از 2 ماه از ماجرای گستاخی شیوخ عرب‌، انتشار اخباری از موضع عجیب ظریف در اسلو نگرانی‌ها را از تکرار دیپلماسی منفعل دولت در ماجرای هسته‌ای در مسائل منطقه‌ای افزایش داد. وب سایت خبری المانیتور به‌نقل از منابعی که مدعی بود طرف صحبت وزیر امور خارجه کشورمان در اسلو، پایتخت نروژ، بوده‌اند نوشت که وی اشاراتی دال بر آمادگی احتمالی تهران برای انعطاف بیشتر در پرونده سوریه برای نیل به راه‌حل سیاسی داشته است. وب‌سایت المانیتور مدعی شد منابعی که در اسلو، پایتخت نروژ،‌ با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران،‌گفتگو کرده‌اند، می‌گویند وی اشاره داشته که اکنون اختیارات بیشتری نسبت به قبل درباره پرونده سوریه دارد و ایران ممکن است آماده نشان دادن انعطاف بیشتر برای پیشبرد راه‌حل سیاسی در سوریه باشد.

هم زمان با این خبر برخی رسانه‌های داخلی مدعی شدند: «اعضای لابی نایاک در حال فشار بر مقام های وزارت خارجه برای برکناری حسین امیرعبداللهیان از سمت معاونت این وزارتخانه هستند. اعضای این لابی عقیده دارند در صورت درگیر شدن ایران در «مذاکرات منطقه‌ای»، امیر عبدللهیان گزینه مطلوبی برای دولت روحانی نخواهد بود.»

وقتی العربیه ذوق‌زده می‌شود

هنوز جوهر گمانه‌زنی‌ها درباره این موضوع خشک نشده بود که خبر برکناری امیر عبداللهیان منتشر شد. ظریف در حکمی او را از معاونت عربی و آفریقایی عزل و جابری انصاری سخنگو وزارت را به جای او گمارد. موضوعی که بلافاصله با استقبال سایت شبکه سلطنتی آل سعود مواجه شد. العربیه ساعتی پس از این تغییر تحول در وزارت خارجه ایران، آن را نشان دهنده عزم دولت روحانی برای همکاری با اعراب(!) دانست. این پایگاه سعودی مدعی شد امیرعبداللهیان فردی نزدیک به سپاه پاسداران بوده و با ظریف و روحانی در سیاست‌های منطقه‌ای اختلاف‌نظر داشته است.

 

محمد عبداللهی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی درباره این برکناری مشکوک نوشت: « هماهنگ نبودن ایشان با دولت و مواضع انقلابی‌اش در قبال حوادث منطقه، اصلی‌ترین دلایل برکناری وی است. حال باید دید کشورهای عربی و در راس آن عربستان پاسخ  این دیپلماسی ذلت را چگونه می‌دهند؟ مطمئنا دولت خللی در اتحاد راهبردی عربستان_اسرائیل در برابر ایران صورت نخواهد داد. بنظر می‌رسد، هدف اصلی این تغییرات، تضعیف ارتباط وزارت خارجه و ایران با محور مقاومت خصوصا در قبال سوریه و حزب الله لبنان است.  برجام 2، کم کم در حال رخ نمودن است...»

سابقه بد دولت در عرصه دیپلماسی و پذیرش خواسته‌های نامعقول طرف‌های عربی! در مسائل منطقه‌ای نگرانی بسیاری از کارشناسان را به همراه داشته است. وضعیت میدانی عراق و سوریه در چند سال هیچوقت اینقدر خوب نبوده است. فتح فلوجه و پیشروی سریع ارتش سوریه در استان رقه نفس تروریست‌ها را به شماره انداخته است. در این میان حامیان تروریست‌ها بهترین راه را تغییر زمین بازی می‌دانند. آنها می‌خواهند به جای رقه و حلب در وین و ژنو تکلیف سوریه را مشخص کنند.

رضا سراج، کارشناس مسائل سیاسی در تحلیلش از برکناری امیرعبداللهیان نوشت: «برکناری معاون عربی-افریقایی وزارت خارجه در راستای اجرای برجام 2 (برجام منطقه‌ای) ارزیابی می‌گردد. در این پازل که لابی آمریکایی-ایرانی آن را کارپردازی و تصمیم سازی می‌کند، ایران و آمریکا به بهانه سوریه باید وارد گفتگو شوند. در این چارچوب آمریکا سعی کرد با ایجاد دست برتر در تحولات میدانی سوریه (از طریق جریان کردی و تروریست ها) و انتقال آن به میز سیاسی، خود را پیشاپیش آماده این مذاکرات نماید. در مقابل، طرف ایرانی همچنان به روش مذاکرات هسته‌ای عمل نموده و مطابق میل طرف آمریکایی و لابی آنان عمل می کند.»

آمریکا و دوستانش در سوریه هم مثل پرونده‌های دیگر همیشه غیر قابل اعتماد بوده‌اند. ماجرای اعتماد روس‌ها به آتش‌بس و تراژدی خان‌طومان نمونه نزدیک بدعهدی آمریکایی‌ها حتی با روس‌ها است. قسمت بدتر داستان اینجا است که دستگاه دیپلماسی طرف مقابلش در مسائل منطقه را حتی آمریکا تعریف نکرده است! او احتمالاً می‌خواهد با نوچه‌های دست چندم یانکی‌ها برای مسائل منطقه‌ای مذاکره کند. آن هم در شرایطی که عربستان در اوج ضعف و انزوا قراردارد و اگر نبود دلارهای باد آورده نفتی تا کنون چندین بار سقوط کرده بود. آیا دولت تدبیر دوباره دسته‌گل جدیدی به آب خواهد داد؟ باید کمی صبر کنیم!

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 223 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:43

اردوی ترکیه استقلالی ها به دلایل امنیتی لغو شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرآنلاین، اردوی استقلالی ها که قرار بود در ترکیه برگزار شود بنا به دلایل امنیتی لغو شد.

این روزها شرایط کشور همسایه چندان امن نیست و انفجار بمب های اخیر در شهر استانبول نگرانی های زیادی را به همراه داشته است.به همین دلیل مسئولان باشگاه استقلال ترجیح دادند که اردوی خارجی خودشان را در کشوری غیر از ترکیه برگزار کنند.ارمنستان یا گرجستان مقصد آبی ها برای برگزاری اردوی تدارکاتی خواهد بود.

این در حالی است که آماده سازی تیم به یکی از نگرانی های علیرضا منصوریان تبدیل شده است و او عنوان کرده که تنها دغدغه اش همین اردوی آماده سازی است.


خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 215 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:39

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت پرونده‌های کلان قاچاق از برخورد وزارت اطلاعات با ۲۱ پرونده کلان قاچاق به ارزش بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، علیرضا گلستانی‌زاده با اشاره به موضوع کاهش تعرفه واردات و انتقاد برخی از کارشناسان نسبت به این مسئله و مساوی دانستن آن با پاک کردن صورت مسئله قاچاق اظهار داشت: با توجه به اینکه ستاد جلسات متعددی در خصوص کنترل نظام‌مند و سیستماتیک داشته لذا کاهش تعرفه واردات نیز یکی از راهکارهای تسهیل واردات و کاهش ورود کالای قاچاق به کشور است و متاسفانه برخی از کارشناسان با انتقاد از این راهکار عنوان می‌کند که کاهش تعرفه پاک کردن صورت مسئله است در حالی که این راهکار در برخی کشورهای دنیا نیز برای پایین آوردن آمار قاچاق اجرایی می‌شود. 

وی با اشاره به موضوع قاچاق موبایل در کشور گفت: ما در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که در حال حاضر چند تولیدکننده موبایل در کشور داریم و چه تعداد گوشی تلفن همراه در کشور تولید می‌شود؛ درست است که شاید تعرفه واردات موبایل تعرفه پایینی باشد ولی چیزی در حدود 18 تا 20 درصد عوارض از واردات موبایل اخذ می‌شود، این در حالی است که حتی از واردات این کالا ارزش افزوده نیز گرفته می‌شود که این موضوع در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد. 

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: این هزینه‌ها و همچنین هزینه‌های دیگری از جمله هزینه آزمایش‌ها و تست‌های واردات به کشور باعث افزایش قیمت تمام شده این کالا برای واردکننده می‌شود. 

گلستانی‌زاده با اشاره به موضوع تعطیلی کارخانه ارج نیز گفت: دوستانی که در این زمینه فعال هستند می‌دانند که تعطیلی کارخانه ارج برای امسال نیست و این کارخانه سالهاست با مشکلات تولید، عرضه و فروش دست به گریبان است لذا نباید به صورت تک‌بعدی راجع به این مسئله اظهارنظر کرد. 

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تشدید مبارزه با قاچاق کالا در کشور به ارائه آمار فعالیت‌های انجام شده در این حوزه پرداخت و افزود: در سال 92، هزار و 200 میلیارد تومان ارزش کشفیات کالای قاچاق در کشور بود که این آمار در سال 93 به هزار و 800 میلیارد تومان و در سال 94 به 5 هزار میلیارد تومان رسید. 

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: همچنین در دو ماه نخست سال 95 بیش از 100 هزار قلم انواع کالای خانگی در استان‌های البرز، تهران و هرمزگان کشف شد و به همین میزان نیز موبایل کشف شده است. 

گلستانی‌زاده با تاکید بر برخورد دستگاه‌های عضو ستاد با عرضه قاچاق کالا در سطح بازار افزود: ما معتقدیم با توجه به اینکه فروش اجناس قاچاق ممنوع است و فروشنده متخلف، لذا در وهله اول صنوف و بازرسی اصناف و در مرحله بعد سازمان حمایت از مصرف‌کننده مسئولیت دارند تا  با کالای قاچاق در سطح عرضه برخورد کنند این در حالی است که در کل کشور بیش از 3 هزار و 600 بازرسی در سطح عرضه انجام شد و حدود 5 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است. 

وی با اشاره به خرد بودن برخوردها در سطح عرضه از حرکت دستگاه‌های عضو ستاد به سمت پرونده‌های کلان قاچاق خبر داد و گفت: در سال 94، 21 پرونده توسط دوستان ما در وزارت اطلاعات به سرانجام رسید که ارزش ریالی آنها بالغ بر 2 هزار و 800 میلیارد تومان بوده است و ما با توجه به حساسیت پرونده‌های کلان قاچاق به دنبال حرکت به سمت برخورد با این پرونده‌های کلان هستیم. 

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد با توجه به کاهش 20 درصدی حجم پرونده‌ها، با افزایش 400 درصدی ارزش کشفیات روبه‌رو هستیم و این یعنی حرکت به سمت پرونده‌های کلان قاچاق.


خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 194 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:39

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در حالی که از یک سو مخالفت‌ها با فروش هواپیما توسط شرکت بوئینگ به ایران و از سوی دیگر تاکید ایران بر عدم وابستگی به دلار در تعاملات تجاری بین‌المللی‌اش ادامه دارد، پایگاه آمریکایی مدعی شده که ایران آماده ازسرگیری روابط تجاری با آمریکا است.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته با بیان اینکه ناوگان هوایی ایران برای کسب رقابت‌پذیری در منطقه به 400 فروند هواپیمای میان‌برد و دوربرد و 100 فروند هواپیمای کوتاه‌برد نیاز دارد، خبر داد که «پیش‌نویس خرید 138 فروند هواپیمای ایرباس تهیه شد.همچنین در آینده توافق با بوئینگ نیز اعلام می‌شود».

چند روز بعد معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکرات مرحله‌ای ایران‌ایر با کمپانی بوئینگ، گفت: دو طرف به توافق مکتوب در زمینه خرید هواپیما رسیدند و تعداد هواپیماهای توافق شده‌ 100 فروند است.

این موضوع درحالی عنوان شده که در فضای سیاسی آمریکا به ویژه در میان قانونگذاران کنگره این کشور مخالفت‌هایی با فروش هواپیمای بوئینگ به ایران وجود دارد.

در همین ارتباط دو قانونگذار ارشد آمریکایی روز جمعه هفته گذشته از نامه‌نگاری مجدد با شرک هوافضاو صنایع دفاعی آمریکایی بوئینگ درباره فروش هواپیما به ایران خبر داده‌اند.

این دو نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا که قبلا هم در این باره نامه نگاری کرده بودند، در نامه جدید مدعی شده‌اند که فروش هواپیما به ایران می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به خطر بیندازد.

حالا یک رسانه آمریکایی در گزارشی با تیتر «ایران پول بوئینگ را چطور پرداخت خواهد کرد؟ به دلار یا یورو؟» از اختلاف دو کشور درباره پرداخت بهای این توافق خبر داده است.

در گزارش «فوربس» آمده است: «اگر توافق(فروش بوئینگ) توسط دولت آمریکا تایید شود، این یک توافق بزرگ برای بوئینگ که در تلاش برای رقابت با ایرباس رقیب اروپایی خودش است، می‌باشد چرا که این شرکت توافقاتی مشابه با ایران منعقد کرده است».

این پایگاه همچنین از گزارش روزنامه وال استریت ژورنال درباره فروش 100 هواپیما به ایران اشاره کرده؛ گزارشی که در آن تاکید شده ارزش سهام بوئینگ پس از انتشار این خبر بالا رفته است.

در ادامه گزارش می‌خوانیم: «قرارداد بوئینگ همچنین توافقی بزرگ برای شرکت‌های آمریکایی محسوب می‌شود که مایل به تعامل اقتصادی با ایران هستند چرا که این توافق نشاندهنده تسهیل روابط تجاری بین دو کشور خواهد بود؛ روابطی که از انقلاب سال 1979(1357) و محاصره سفارت آمریکا مسدود شده است».

«فوربس» ادعا می‌کند: «در حالی که به نظر می‌رسد ایران در حال آماده شدن برای ازسرگیری روابط(تجاری و اقتصادی) با آمریکا است، این کشور همچنان در تلاش برای کاهش وابستگی خودش به دلار در تجارت بین‌المللی خود است».

این پایگاه آمریکایی ادامه داد: «ماه فوریه، ایران اعلام کرد که ترجیح می‌دهد که مشتریان نفتی به این کشور به جای دلار، یورو پرداخت شود و همین سیاست در توافقات نفتی آینده هم بکار برده شود».

این رسانه غربی سپس این سوال را مطرح می‌کند: «آیا این سیاست در قبال توافق و قرارداد بوئینگ هم اعمال می‌شود؟».

فوربس در پاسخ می‌نویسد: «ما جواب این سوال را نمی‌توانیم بگوییم اما آنچه که می‌توانیم بگوییم آن است که اگر ایران درخواست کند که این موضوع به یورو انجام شود، این یک نقطه اختلاف در روابط تجاری بین دو کشور(ایران و آمریکا) خواهد بود».

تاکید این رسانه آمریکایی درباره اختلافی بودن موضوع تاکید ایران بر یورو، در حالی صورت گرفته که آمریکایی‌ها به ویژه قانونگذاران کنگره بارها اعلام کرده‌اند که با هرگونه دسترسی ایران به سیستم مالی دلار این کشور مخالف هستند.

در همین باره روزنامه گاردین گزارش داد: «احتمال دارد شرکت بوئینگ برای فروش محصولات خود به ایران از یک شرکت تابعه خارجی و ارزی غیر از دلار برای اجتناب از گرفتار شدن در چارچوب قوانین وضع شده در آمریکا استفاده نماید».


خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 200 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:39

دبیر عالی شورای امنیت ملی از کشف و انهدام یک شبکه تروریستی که تصمیم داشتند عملیات انتحاری درتهران انجام بدهند خبر داد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، دریابان علی شمخانی دبیر عالی شورای امنیت ملی که در مراسم بزرگداشت شهید دکتر مصطفی چمران در مسجد امام صادق (ع) سخن می‌گفت با اشاره به غوغایی که در منطقه ایجاد شده است بیان کرد: اینکه چرا اکنون که غوغایی در منطقه برپا شده است و جنگ‌های نیابتی به منظور توسعه اختلاف در جهان اسلام به واسطه‌ی آمریکا و رژیم صهیونیستی و تحریک و حمایت داعش و گروه‌های تکفیری ایران امن است ممکن است برای برخی‌ها سوال باشد. شاید برخی بگویند آیا آن‌ها با ایران دشمنی ندارند؟ بعید است که کسی چنین چیزی را بگوید. اینطور نیست. این‌ها دشمن اصلی ایران هستند.

وی افزود: ولی لطف خدا، الطاف خفیه امام زمان (عج) و مشارکت مردم موجب می‌شود که هر تحرکی در هر کجای ایران به شکل مرموز کشف شود.

در همین ایام نفرین‌شدگان زمین تصمیم داشتند تحرکاتی انجام بدهند اما گزارش مختصری منجر به کشف شبکه‌ای شد و نیروهای امنیتی گروهی را در ماه رمضان به دام انداختند که تصمیم داشتند عملیات انتحاری در تهران انجام بدهند.


خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 207 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:10

وزیر بهداشت به درخواست های کمک مردم غرب کشور در صفحه اینستاگرامش پاسخ داد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، توده ای از گرد و خاک غلیظ در چندر روز گذشته(27 خرداد) وارد جو استان های غربی و جنوب غربی کشور شده و طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی شدت ریزگردها در حال افزایش است. مردم این مناطق با مراجعه به صفحه اینستاگرام "دکتر هاشمی" و با نوشتن کامنت های مختلف از وزیر بهداشت درخواست کمک کرده اند.
مردم غرب کشور : دکتر کجایی؟ دقیقا کجایی
مردم غرب کشور : دکتر کجایی؟ دقیقا کجایی
دکتر هاشی هم با خواندن پیام های مردم در جواب نوشت: باسلام پيامهاي شما را خواندم متاسفانه پديده ريزگرد كه در حال حاضر استانهاي خوزستان، ايلام و كرمانشاه و ..را فرا گرفته و چندين برابر حد مجاز است، مسئله اي بين المللي است و دستگاههاي بسياري با آن درگيرند اما آنچه كه در توان ما و همكارانمان در دانشگاههاي علوم پزشكي مناطق درگير با اين پديده بوده است ، تا كنون صورت گرفته است.
اقداماتي چون اطلاع رساني سريع به گروههاي در معرض خطر از جمله سالمندان، كودكان و مادران باردار و بيماران مزمن، در برخي مناطق ماسك رايگان بين مردم توزيع شده كه بايستي ساير دستگاهها نيز در توزيع آن همكاري كنند.
شخصا از ابتداي بروز پديده گرد و غبار مستقيما از همكارانم در اين استانها پيگير وضعيت بوده و گزارش اقدامات صورت گرفته را دريافت كرده ام متاسفانه اين پديده بار مراجعه بيماران به مراكز درماني را نيز افزايش داده است اما با آماده باش كادر درماني در اين استان ها و افزايش ظرفيت اورژانس و استقرار اتوبوس آمبولانس در مناطق پر تردد و ...تلاش شده با افزايش توان خدمت رساني به مردم در مقابله با آثار زيانبار اين پديده اقدام شود.
بديهي است كه حل اين مشكل بايد از سوي وزارت كشور، سازمان محيط زيست، هلال احمر و ستاد بحران استانداري ها با اقدامات به موقعي همراه باشد تا علاوه بر ساكنان اين مناطق ما نيزبا فشار مراجعه بيماران مواجه نباشيم.
مردم غرب کشور : دکتر کجایی؟ دقیقا کجایی

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 208 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:10

سردبیر هفته نامه 9 دی گفت: بعد از رأی هیأت نظارت مبنی بر توقیف هفته نامه، نسبت به این حکم به دادگاه شکایت کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه 598، علیرضا مافی در گفت‌وگو با فارس، از شکایت مسئولان 9دی به دادگاه نسبت به حکم توقیف این هفته نامه خبر داد.

وی گفت: بعد از تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات مبنی بر توقیف هفته نامه 9دی، مسئولان هفته نامه به مانند گذشته به دادگاه نسبت به حکم توقیف شکایت کردند و امیدواریم بزودی انتشار 9دی از سر گرفته شود.

سردبیر 9دی ادامه داد: متأسفانه هیأت نظارت بر مطبوعات مستندات خود را خیلی دیر به دادگاه ارائه کرده بود و به همین علت روند رسیدگی به شکایت ما نیز به تأخیر افتاد.

وی در مورد علل توقیف این نشریه گفت: در مجموع بدون هیچ مستندی حکم به توقیف ما داده‌اند و یکی از علل توقیف را چاپ سخنان آیت الله جوادی آملی عنوان کردند و گفتند که ما نباید صحبت‌های یک مرجع تقلید را نشر می‌دادیم.


خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 207 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:10

روزنامه قانون با انتشار کاریکاتوری هتاکانه، به حامیان و منتقدان دولت توهین کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، روزنامه قانون در شماره امروز خود (30 خرداد) کاریکاتوری با مضمونی بسیار زننده علیه حامیان دولت و منتقدان دولت منتشر کرده است. این کاریکاتور در صفحه شماره 13 این روزنامه منتشر شده و هم‌اکنون نیز روی سایت این روزنامه قرار دارد.

در این کاریکاتور، منتقدان دولت در داخل کاسه توالت فرنگی قرار داشته و در حال گفت‌وگو با هم هستند و یکی از منتقدان می‌گوید، "خب دوستان . . . اگه با توطئه جدید علیه دولت موافقین، اعلام کنین تا سیفون رو بکشم!"

نکته قابل توجه درباره این کاریکاتور این است که تعدادی از کسانی که در داخل کاسه توالت فرنگی قرار دارند، لباس بنفش به تن داشته و دسته سیفون توالت نیز بنفش است.

رنگ بنفش، رنگ رسمی ستاد انتخاباتی روحانی و تیمش در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن است.

روزنامه قانون چندی پیش نیز با انتشار یادداشتی عجیب، از بازداشت ملوانان آمریکایی که بدون مجوز وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده و توسط نیروی دریایی سپاه بازداشت شده بودند، انتقاد کرده بود. 

چند روز پیش نیز، دادستان تهران با اشاره به گزارش روزنامه قانون با عنوان 24 ساعت لعنتی، رسماً اعلام کرد "با اعلام شکایت سازمان زندان‌ها مدیر مسئول این نشریه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است." 


کاریکاتور امروز روزنامه قانون


خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 173 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:21

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «تابناک»، وقتی پس از سال ها بی توجهی مسئولین اجرایی استان اصفهان نسبت به نیتراته و سرطانزا بودن آب شرب بخش عمده ای از اهالی شهرستان فریدن، امام جمعه شهرستان همراه با مردم نسبت به این موضوع هشدار داد و از بی توجهی مسئولین نسبت به این موضوع انتقاد کرد، فرماندار شهرستان در پاسخی کوبنده، امام جمعه را عوام فریب، دلواپس، نابرجامی، مخالف قسم خورده دولت، ناآگاه به مصالح نظام و منافع ملی و... خطاب کرد. به گفته اهالی، وی قبلاً هم امام جمعه موقت شهرستان را «غضنفر» خطاب کرده بود.

توضیح بیشتر آنکه نیتراته بودن آب شرب شهر داران، مرکز شهرستان فریدن و بیش از ده روستای این شهرستان سال هاست بر اساس بررسی ها و کارشناسی های انجام شده به اثبات رسیده است و مردم منطقه نسبت به این موضوع شاکی هستند.

بنابراین و با پیگیری های انجام شده مردم و مسئولین در سال گذشته در استانداری اصفهان طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن مقرر شد در جهت تأمین آب شرب منطقه و بهبود کیفیت آن بخشی از آب تونل انتقال آب «چشمه لنگان» که از غرب استان اصفهان به سمت استان یزد جریان دارد به این موضوع اختصاص یابد.

بنا بر اخبار رسیده، با وجود گذشت یک سال از زمان موافقت رسمی استاندار اصفهان و قول مساعد او برای اجرای این پروژه (انتقال بخشی از آب تونل چشمه لنگان با هدف تأمین آب شرب شهرستان) و نیز غیرقابل استفاده بودن آب لوله کشی شده فعلی در شهرستان فریدن، مسئولین اجرایی بنا به دلایل مختلفی نظیر عدم تأیید نهایی موضوع در وزارت نیرو، کلان بودن طرح، زمان بر بودن و... تاکنون اقدام قابل توجهی در این رابطه انجام نداده اند.

بی توجهی مسئولین به این دغدغه و نیاز اساسی مردم و نگرانی آنها سبب شد تا «حجت الاسلام و المسلین سیاوشی» امام جمعه شهرستان، چندین بار از طریق تریبون نماز جمعه به این موضوع هشدار دهد و مسئولین را در جهت انجام این پروژه ترغیب کند.

تکرار چندین باره این دغدغه عمومی از سوی امام جمعه شهرستان و در هفته های متمادی سبب می شود تا «اسفندیار تاجمیری» فرماندار شهرستان وی را به سیاسی کاری متهم کند و در بیانیه ای رسمی، امام جمعه را با عناوینی از قبیل عوام فریب و نا آگاه به مصالح نظام مورد خطاب قرار دهد.

در بخشی از این بیانیه که در پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری فریدن قرار دارد، آمده است: « در این رابطه لازم است مدیران و مسئولین محترم نسبت به موضوع حساس و توجیه شده – و همانند مردم که بعنوان ولی نعمت و ناظر بر عملکرد مسئولین به خوبی مسائل را رصد می کنند ـ مراقب رفتارها و رویه های عوام فریبانه و سازهای ناکوک باشند.

این ادعاهای یکطرفه و تنها به قاضی رفتن ها در شرایط مظلومیت کلی و رسانه ای دولت و ضعف ابزارهای رسانه ای و اطلاع رسانی در شهرستان، زمانی بیشتر جلب توجه می کنند که علاوه بر فعال مایشاء بودن مخالفین قسم خورده دولت تدبیر و امید و دلواپسان و نابرجامیان و ... در این عرصه، از تریبون ها و جایگاه هایی فریاد برآورده می شوند که به همه مردم تعلق دارند و حداقل قبل از اختیار ورود به مسائل مادی و دنیوی و اجرایی ، مسئول امور معنوی، اصلاح و تقویت فرهنگ عمومی و سر دادن ندای اخلاق، صداقت و وفاق جمعی می باشند».

همان گونه که دیده می شود در این متن که تنها بخشی از بیانیه فرماندار این شهرستان است، امام جمعه و کسانی که از تریبون های مذهبی سخنرانی می کنند، متهم به مواردی نظیر دشمن قسم خورده بودن دولت، دلواپس، نابرجامی و... شده اند.

در پی صدور این بیانیه و نیز عدم پیگیری مشکلات آب شرب شهرستان، صبح امروز جمعی از اهالی این شهرستان در برابر استانداری اصفهان تجمع کردند و خواستار عزل فرماندار از سمت خود شدند.

یکی از اهالی منطقه که در تجمع حاضر بود، درباره این تجمع به «تابناک» گفت: «فرماندار فریدن، نه تنها مشکلات اساسی و ضروری ما را پیگیری نمی کند، بلکه به مقامات دینی و انقلابی منطقه که به درستی دغدغه های ما را گوشزد می کنند، توهین می کند».

گفتنی است، «تابناک» در همین رابطه تلاش کرد با فرماندار شهرستان فرماندار گفت و گو و نظرات وی را هم منعکس کند، اما به رغم تماس های مکرر و حتی برقراری تماس با دفتر ایشان امکان گفت و گو برای «تابناک» فراهم نشد.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 208 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:12

مهاجم فصل گذشته ذوب آهن استقلالی شد.

به گزارش پایگاه 598  به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، کاوه رضایی با امضای قرار دادی یک ساله به استقلال پیوست.

رضایی ششمین سهمیه لیگ برتری استقلال است که فصل گذشته عملکرد درخشانی در ذوب آهن از خود به جای گذاشت.

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 206 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:12